INFORMACJA DLA KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH NA STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
w roku akademickim 2023/2024
Szanowni Państwo,
Serdecznie witamy Was na naszym wydziale i ogromnie cieszymy się, że wybraliście Wydział Podstawowych Problemów Techniki.
Tradycją akademicką jest przywitanie i przyjęcie nowych studentów w poczet społeczności akademickiej podczas
uroczystej immatrykulacji, która odbędzie się
4 października 2023 /środa/, o godzinie 1015 w Auli Politechniki Wrocławskiej,
bud. A-1. (obecność obowiązkowa)
Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 3 października 2023 /wtorek/.
W związku z rozpoczęciem studiów na naszej Uczelni bardzo proszę obowiązkowo dokonać kilku czynności proceduralnych wiążących się m.in. z zatwierdzeniem ślubowania, opłaceniem i odbiorem legitymacji studenckiej, odbyciem szkolenia bhp.
Obowiązkowo proszę wziąć udział w spotkaniu organizacyjnym tzw.
„DNIU WSTĘPNYM”, które odbędzie się 29 września br. /piątek/, sala 322, bud. A-1 wg. harmonogramu:
- I tura – godzina 9.00 - dla studentów kierunku Inżynierii biomedycznej
- II tura – godzina 11.00 - dla studentów kierunku Fizyki technicznej i Inżynierii kwantowej
- III tura – godzina 13.00 - dla studentów kierunku Optyki i Medical Informatics
OBOWIĄZKOWE czynności do wykonania:
- pierwsze logowanie i aktywacja studenckiej skrzynki pocztowej
Adres email jest w postaci: numer_albumu@student.pwr.edu.pl. Szczegółową informację jak aktywować studencką pocztę można znaleźć pod adresem https://di.pwr.edu.pl/uslugi/poczta/pierwsze-logowanie W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+poczta@pwr.edu.pl - reset lub ustawienie hasła do usługi katalogowej
Instrukcję jak tego dokonać można znaleźć pod adresem https://di.pwr.edu.pl/uslugi/uslugi-katalogowe/reset-lub-pierwsze-ustawienie-hasla W przypadku problemów należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+ad@pwr.edu.pl - logowanie do systemu USOS
Posiadane login i hasło ustawione w poprzednim kroku umożliwia zalogowanie się do systemu USOS pod adresem https://web.usos.pwr.edu.pl - Zapisy na zajęcia dydaktyczne
Przydział do grup zajęciowych i zapisy komputerowe w systemie USOS na wszystkie zajęcia zostanie wykonany administracyjnie.
Wszelkie zapytania w sprawie zapisów komputerowych proszę kierować do pracownika dziekanatu na adres: urszula.wesolowska@pwr.edu.pl - OBOWIĄZKOWO należy wziąć udział w Szkoleniu BHP.
Szkolenie BHP odbędzie się w formie e-learningu:
materiały opublikowane będą na stronie www.szkoleniebhp.pwr.edu.pl
termin podstawowy szkolenia: 25.10.2023 – 29.11.2023 - Elektroniczna Legitymacja Studencka - ELS
Wszystkim nowoprzyjętym studentom została naliczona już opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) w wysokości 22,00 zł.
Prosimy o dokonywanie płatności za ELS na indywidualne konta studenta do dnia 15 września 2023 r. (w przypadku 3 rekrutacji do 22 września 2023 r.) – tylko na podstawie wniesionej opłaty, ELS zostanie zamówiona w Dziale Personalizacji. Numer konta można znaleźć na portalu https://web.usos.pwr.edu.pl.
Opłacone ELS, w wyznaczonym terminie, będą wydane na „dniu wstępnym”. - Uznanie przedmiotów do dorobku akademickiego
Osoby które już studiowały i mają dorobek akademicki, mogą złożyć podanie o uznanie przedmiotów do dorobku. W tym celu należy zalogować się do systemu USOSweb - https://web.usos.pwr.edu.pl/ , złożyć podanie z załącznikami zgodnie z instrukcją.
Podanie wraz z załącznikami należy wypełnić i przesłać mailowo na adres: katarzyna.gorowska@pwr.edu.pl do dnia 25.09.2023 r.
Ważne! W tym semestrze można wnioskować o przepisanie przedmiotów z 1 etapu (semestru) studiów. Podania o przepisanie przedmiotów z kolejnych etapów można składać przed rozpoczęciem kolejnych semestrów.
Prosimy o zapoznanie się z instrukcją PRZENOSZENIA I UZNANIA PRZEDMIOTÓW.
W związku z wdrażaniem nowego systemu USOS wszystkie ważne dla Państwa informacje i terminy dotyczące procedur będą na bieżąco aktualizowane na naszej stronie wydziałowej https://wppt.pwr.edu.pl/o-wydziale/aktualności
Dziekanat Wydziału Podstawowych Problemów Techniki znajduje się w pokoju 207 w budynku A-1.
Aktualne informacje o trybie pracy dziekanatu dostępne są na stronie internetowej naszego wydziału (wppt.pwr.edu.pl).
Wszelkie sprawy należy załatwiać drogą mailową lub telefoniczną, a wymagane podania i dokumenty należy przesłać pocztą tradycyjną, kurierem lub wrzucając do skrzynki na korespondencję ustawioną przed dziekanatem.
Zachęcamy do korzystania z poniżej podanych adresów.
Na tych stronach na bieżąco są aktualizowane dane dla studentów.
Adres strony WPPT https://wppt.pwr.edu.pl/
Adres dziekanatu https://wppt.pwr.edu.pl/studenci/dziekanat
Wszelkie sprawy dotyczące toku studiów proszę kierować do pracownika dziekanatu na adres: katarzyna.gorowska@pwr.edu.pl
Pomoc materialna: stypendia, zapomogi, akademiki Szczegółowe informacje dotyczące składania podań o stypendia, zapomogi i akademiki można znaleźć na stronie Działu Studenckiego .
Kontakt:
Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów
Wybrzeże Wyspiańskiego 23-25
50-370 Wrocław
budynek C-13, pokój 1.02 b, 1.04
Biuro podawcze oraz obsługa studentów: pokój 1.01.
Godziny otwarcia: Pon.- pt. 10.00-14.00.
Prezentacja Działu Dostępności i Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
INSTRUKCJA
przenoszenie i uznanie przedmiotu/ów (włącznie przedmiotu/ów do dorobku) na Wydziale Podstawowych Problemów Techniki semestr zimowy w roku akademickim 2023/2024
Zgodnie z Regulaminem Studiów na Politechnice Wrocławskiej §15, ust. 2: Uznania dotychczasowego dorobku akademickiego dokonuje się w szczególności przy zmianie wydziału, kierunku, profilu lub formy studiów, a także po przyjęciu na studia w trybach, o których mowa w §30 ust.1 i §32 oraz przy wznowieniu studiów (§34).
- Podanie o uznanie przedmiotu do dorobku, pobieramy ze strony https://web.usos.pwr.edu.pl/ /Aktualności – Dokumenty – Dokumenty do pobrania/
- Następnie należy wypełnić tabelę i przesłać plik w formacie .XLS (excel) na maila: katarzyna.gorowska@pwr.edu.pl , wpisując w tytule „Uznanie dorobku” wraz z odpowiednim załącznikami:
- skan wypisu z indeksu/suplement lub karty osiągnięć studenta – dotyczy studentów uznających dorobek z innej Uczelni lub innego Wydziału PWr.
- - niewymagane załączniki są w przypadku uznawania przedmiotów realizowanych wcześniej na WPPT.
- skan wypisu z indeksu/suplement lub karty osiągnięć studenta – dotyczy studentów uznających dorobek z innej Uczelni lub innego Wydziału PWr.
- Po wstępnej weryfikacji poprawności dokumentów, otrzymają Państwo potwierdzenie z dziekanatu z załączonym plikiem w formacie .pdf.
- Po zatwierdzeniu ślubowania należy zalogować się na stronie https://web.usos.pwr.edu.pl/
należy wybrać w systemie USOS- podanie o uznanie przedmiotu do dorobku, wypełnić, wydrukować i przekazać wersję papierową wraz z oryginałami załączników do dziekanatu, do dnia 28.09.2023.